Nie znalazłem takiego tematu.
Mam taki problemik przy odpalaniu przy terażniejszych temperaturach +3 do -15 przy odpaleniu idzie czarny dym z rury wydechowej ( paliwo podgrzewam 2x ) Czy to świece żarowe się skończyły ? Gdzie silnik 2L TDI ma świece żarowe ?
Twój silnik znaczy BKD ma świece schowane pod deklem zaworów, w głowicy, obok pompowtrysków. Jak są temperatury na plusie to świece nie grzeją, wtedy też idzie czarny dym? Czy po odpaleniu silnik pracuje w miarę równo, czy jak sieczkarnia? Bardziej mi to wygląda na uszkodzenie turbosprężarki, ale aby to stwierdzić trzeba trochę więcej informacji.
Idzie ciemny dyk.
Ale jak zgasze i zapale ponownie to już nie dymi. Tylko przy pierwszym zapaleniu. Jakie info potrzebne jeszcze? Silnik pracuje normalnie nie bierze oleju. Zauwarzyłem że dym idzie jak jest poniżej + 5 stopni do -
Zauwarzyłem że dym idzie jak jest poniżej + 5 stopni do -
Świece żarowe grzeją właśnie przy takich temperaturach. Najlepiej sprawdzić świece przez VAG-a. A masz problemy z rozruchem przy niskich temperaturach?
Auto zapala za pierwszym razem tylkochwilę dymi. sprawdziali mi na syreny i pokazał błąd świecy ale mówili że to standard że pokazuje błąd a ona działa. Jest duży problem żeby je samemu wymienic??
picia136, ja kupiłem beru, udało się tanio bo końcem sierpnia, 36zł/szt
w sumie to na pewno dwie chodziły, a trzecia albo słabo, albo ją uwaliłem jak sprawdzałem po wymianie
ogólnie słabo kręciła
teraz jak ręką odjął, zwłaszcza jak filtr paliwa wymieniłem
i już wiem czemu powinno się go zmieniać co 15tyś :szeroki_usmiech
Problem samemu wymienic w silniku BKD? z tego co pamiętam to świece majądługośc ok 15cm? Czyli muszę wymienic 4 świece, jakiej firmy kupic?
jak chcesz żeby auto było zdrowe to ZAWSZE wymienia się komplet świec... i IMHO najlepsze świece to Beru, ale o świecach jest już kilkadziesiąt wątków na forum
Wiadomo że komplet odrazu leci do wymiany. Samemu da radę to zrobić bez problwmów w zilniku 2l BKD? czy te co podałeś http://allegro.pl/swiece-zarowe-vw-s...048930299.html nie są za krótkie nie mam przypadkiem tych 15cm?
Ja właśnie zmieniałem komplet. Oczywiście Beru. Miałem uszkodzoną tylko jedną ale warto wymieniać komplet. To nie majątek a skoro padła jedna to reszta padnie niedługo z pewnością a troszkę pracy przy tym jest.
Silnik lepiej odpala i od razu pracuje równiutko po odpaleniu.
ja sam wymieniałem
zero problemu, dokręciłem minimalnie mocniej jak były
jedynie długa dziesiątka nasadowa potrzebna jest ( BKD 8-ka chyba )
zdjąć osłonę, kable ze świec i tyle
gorzej jak zapieczone będą
Dwukrotne podgrzewanie "swiec" mija sie z celem w tym silniku, a jedynie prowadzi do ich szybszego zuzycia.
Ten silnik ma zupelnie nowy system podgrzewania - swiece w ciągu 2 sek osiagają temp. 1000 *C.
ECU poprzez przekaznik sterownia swiecami calkowicie nad nimi panuje i wie kiedy ma je włączyc/wyłaczyc = podgrzac/dogrzać.
Pozdrawiam
Przemek DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
80 B3 Limo 1.6 TD SB
Komentarz